جهت دانلود سوالات آزمون گواهینامه رانندگی کمی پایین تر بروید.

سوالات آزمون آیین نامه_ برای متقاضیان اخذ گواهینامه رانندگی پایه سوم، دوم، یکم و ویژه شامل نکات مهم رانندگی، فنی، رعایت مقررات و حق تقدم، کمک های اولیه و ... است.

لازم به یادآوری است که در هنگام برگزاری امتحان آیین نامه در همه شهر ها از یک سری سوال مشابه استفاده می شود و تفاوت ندارد شما در کجا ثبت نام کرده باشید.


برای اخذ گواهینامه رانندگی، متقاضیان باید با طی مراحل آموزشی در دو آزمون تئوری آزمون اصلی آیین نامه، و عملی با افسر در هریک از گواهینامه مربوط شرکت و قبول شوند.


جدیدترین نمونه سوالات آیین نامه رانندگی 1403 

سوالات آزمون آیین نامه

نمونه سوالات گواهینامه رانندگی

سوالات آیین نامه رانندگی 1403 با جواب

چگونه در آزمون آیین نامه رانندگی 1403 قبول شویم؟

اگر یک سوال از دوستان و آشنایان که گواهینامه گرفتن بپرسید در مورد آزمون کتبی آیین نامه قطعا بیشتر آن ها حداقل یک بار در آن رد شدند. چرا که سوالات آن مفهومی است و کمتر کسی در آن قبول می شود.

همچنین طبق آمار آموزشگاه های رانندگی سراسر کشور از یک کلاس ۵۰ نفر حداکثر ۱۰ نفر در آزمون موفق به قبولی می شوند و افراد دیگر باید حداقل یک هفته از وقت خود را از دست بدهند تا در نوبت بعدی شرکت کنند. پس...

چگونه جزو قبول شدگان آزمون آیین نامه باشیم؟

خب اگر میخواهید در آزمون آیین نامه رانندگی قبول شوید، باید به راه های موجود برای قبولی توجه کنید.

راه اول مطالعه کتاب است. اما با توجه به حجم بالای آن، این روش بسیار دشوار و زمان‌بر است. و افراد زیادی حتی با آن نگاه هم نمی کنند با توجه به مشغله های زندگی و کاری که دارند. همچنین کتاب دارای مباحث مختلف زیادی است و باید به صورت مفهومی یاد بگیرید.

دومین راه مطالعه سوالات اصلی است. شما متقاضی گواهینامه با مطالعه این مجموعه که شامل سوالات تکراری سال های گذشته و اصل سوالات آیین نامه امسال است. بدون خواندن کتاب و نمونه سوالات متفرقه در کمترین زمان به مباحث کلی تسلط خواهید یافت و خیلی راحت در آزمون قبول خواهید شد.

(برای روشن شدن موضوع، یک مثال بزنیم. فرض کنید شما می‌خواهید در درس خواندن کتابی نمره ۲۰ بگیرید. آیا راحت‌تر است کتاب را به صورت کامل مطالعه کنید یا سوالات اصلی را؟ معلوم است که با مطالعه سوالات اصلی، به طور کامل به مباحث در کمترین زمان ممکن مسلط خواهید شد.)

پیشنهاد ما برای قبولی ۱۰۰ درصد، دانلود سوالات اصلی آیین رانندگی ۱۴۰۳ با جواب و قبولی قطعی است. با این مجموعه سوالات، شما به راحتی می‌توانید آمادگی خود را برای آزمون آیین نامه رانندگی ارتقا دهید.


نکته مهم:

شما با دانلود این سوالات و مطالعه آن به طور ۱۰۰ درصد در آزمون آیین نامه قبول خواهید شد، چون سوالات اصلی است. و چی از این بهتر که در کمتر از چند ساعت مطالعه در آزمون قبول شوید؟

(همچنین باید ذکر کنیم که این سوالات سراسری هستند و در تمامی آموزشگاه‌های رانندگی سراسر کشور و شهر ها از یک سری سوال مشابه استفاده می‌شود. از همین پایین می توانید سوالات را تهیه و مطالعه کنید.)



دانلود سوالات اصلی آیین نامه رانندگی ۱۴۰۳ با جواب

شما متقاضی عزیز می توانید این سوالات رو با تخفیف ویژه با توجه به درخواست دوستان جهت کاهش هزینه تا پایان مهر با ۴۵/۰۰۰ تومان تهیه کنید.

{لازم به ذکر است این سوالات عینن در امتحان آمده است و شما با مطالعه آن ها ۱۰۰ درصد در آزمون قبول خواهید شد. همچنین سوالات با آخرین تغییرات مهر ماه ۱۴۰۳ است.}
  • سوالات با جواب و کیفیت

  • سوالات همه شهر ها یکسان هست و تفاوت نداره در چه شهری امتحان بدهید

  • گارانتی قبولی ۱۰۰ با مطالعه سوالات

  • بروزترین ترین سوالات برای آزمون آیین نامه

اگر هنگام دانلود به مشکلی روبرو شدید به پشتیبانی سایت گزگیل در روبیکا پیام بدید.
روش تهیه: پرداخت آنلاین

پس از پرداخت بلافاصله سوالات را دانلود خواهید کرد


پرداخت و دانلود سوالات

تعداد دانلود ماه گذشته

184 نفر


سوالات متداول

  • آیا با مطالعه این سوالات قبول خواهم شد؟ بله شما با مطالعه این بسته بدون خواندن کتاب به طور ۱۰۰ درصد قبول خواهید شد.

  • سوالات برای چه پایه های مناسب هست؟ سوالات امتحان آیین نامه سراسری است و سوالات پایه سوم، دوم، یک و ویژه یکی هست و شرکت کنندگان معمولا با هم امتحان می دهند. این سوالات برای همه پایه ها جز موتور مناسب هستند.

  • من چند روز یا چند هفته دیگه امتحان دارم از الان می توانم سوالات را تهیه کنم؟ بله، با توجه به سراسری بودن سوالات و تغییرات کم شما می توانید از همین حالا بدون نگرانی سوالات دانلود و به مطالعه بپردازید.

  • چگونه سوالات را دانلود کنیم؟ برای تهیه سوالات، باید روی دکمه‌ ی پرداخت و دانلود بزنید و پس از پرداخت بلافاصله به صفحه دانلود سوالات خواهید رفت و آن ها را می توانید در گوشی همراه، تبلت، کامپیوتر خود مطالعه کنید.

  • آیا سوالات به روز هستن و اینکه سایت پشتیبانی دارد؟ بله این سوالات با آخرین تغییرات ۱۴۰۳ است و بدون نگرانی می توانید مطالعه کنید. همچنین در صورت داشتن سوالی می توانید از طریق ارتباط با ما در روبیکا پیام بدید.


بسته نمونه سوالات آیین نامه 1403

پرداخت و دانلود سوالات


آزمون آیین نامه چگونه برگزار می شود؟

اگر اولین بار هست که در آزمون شرکت می کنید باید نکات لازم برای آزمون را بدانید.

برگه امتحان آیین نامه، شامل ۳۰ سوال تستی چهار گزینه ای است و متقاضیان گواهینامه باید در مدت زمان ۲۰ دقیقه به آن پاسخ دهند. افرادی که به ۲۶ مورد از سوالات پاسخ صحیح بدهند قبول خواهند شد و باید خود را برای آزمون عملی آماده کنند.  


مدارک و شرایط لازم گرفتن گواهینامه

پس از تصمیم به اخذ گواهینامه، باید شرایط لازم برای گواهینامه مورد نظر را داشته باشید. از مهم ترین شرایط می توان به سلامت جسمی و روانی و حداقل سن هر گواهینامه اشاره کرد.

لازم به ذکر است برای ثبت نام گواهینامه به نزدیک ترین آموزشگاه رانندگی معتبر مراجعه کنید و برای ثبت نام مدارک هویتی خود را همراه داشته باشید. اصل شناسنامه، کارت ملی، هشت قطعه عکس پرسنلی و کپی مدارک هویتی رو همراه داشته باشید.


مهمترین سوالات آیین نامه اصلی با جواب

خب طبق تجربه هر آزمونی دارای سوالات مهم و البته تکراری است و آزمون آیین نامه هم از این موضوع مستثنی نیست. نمونه سوالات زیر بخشی از سوالات مهم و تکراری آزمون است.


1)به همراه چراغ چشمکزن قرمز معمولاً کدام تابلوی
راهنمایی و رانندگی نصب میگردد ؟

1)فقط عبور مستقیم مجاز
2)گردش به چپ ممنوع
3)فقط عبور به راست مجاز است
4)ایست و یا رعایت حق تقدم
پاسخ گزینه گزینه ۴

2)از چند متری پیچ ها سبقت گرفتن ممنوع است؟

1) ۱۵۰ متری

2) ۱۰۰ متری

3) ۵۰ متری

4) سبقت گرفتن در پیچها محدودیت ندارد

پاسخ گزینه ۲

3) دست کم هر چند وقت یک بار باید سطح آب رادیاتور را کنترل نمود ؟

1) سالی یک بار  

2 ) هفته ای یک بار  

3 ) ماهی یک بار

4 ) نیازی به کنترل ندارد

پاسخ گزینه ۲

4) استفاده از بوق در کدام یک از موارد زیر مجاز است ؟

1) اطلاع و آگاهسازی سایر کاربران راه و جلوگیری از بروز سانحه و خطر

2) اطلاع و آگاهسازی برای ادای احترام به سایر کاربران راه

3) برای کاهش شدت تصادفات

4) برای کاهش شدت تصادفات و ادای احترام به سایر کاربران راه

پاسخ گزینه ۱ 

5)از کدام علامت آگاه سازی برای سبقت در شب استفاده میشود ؟

1) استفاده از بوق کوتاه

2) فقط تبدیل و تعویض نور چراغ بالا و پایین

3) تبدیل و تعویض نور چراغ بالا و پایین به همراه چراغ راهنما

4) استفاده از بوق بلند به‌طور متناوب

پاسخ گزینه ۳

6)از زمانیکه راننده تشخیص میدهد نیاز به توقف کندو

ایستادن دارد تا لحظه به کارگیری ترمز ها چه نامیده میشود ؟

1) زمان واکنش

2)زمان توقف

3)زمان هوشیاری

4)زمان حیاتی  

پاسخ گزینه ۱

7)کدام یکی از مهم ترین عوامل و خصوصیاتی است که موجب عملکرد ضعیف یک راننده میشود؟

1) عدم شناسایی و تشخیص نادرست حوادث غیرمنتظره و حادثه ساز

2) نداشتن تمرکز در حین رانندگی

3) نداشتن توجه کامل به ایمنی سایر کاربران ترافیک

4) تمام موارد

پاسخ گزینه ۴  


تست آنلاین آیین نامه رانندگی

لازمه آمادگی برای هر آزمونی مطالعه نمونه سوالات مهم و تکراری و مورد نیاز آن است. برای آزمون گواهینامه رانندگی می توانید، نمونه سوالات آیین نامه رانندگی را به صورت آنلاین در سایت های مختلف تمرین کنید تا آمادگی لازم و هم با جوّ برگزاری امتحان آشنا شوید. در صورت داشتن وقت کافی تست آنلاین آیین نامه می تواند اطلاعات شما در مورد رانندگی، مقررات، مسائل مربوط به فرهنگ رانندگی و فنی خودرو را افزایش و به درک بهتر شما بیانجامد. 


نمونه سوالات فنی آیین نامه

اگر با وسیله نقلیه سر و کار داشته باشید باید از اطلاعات فنی آن اطلاعات کافی داشته باشید تا در زمان نیاز مشکل به وجود آمده را برطرف کنید. 

برای همین منظور، در هنگام گرفتن گواهینامه رانندگی در کتاب آیین نامه بخشی به نام اطلاعات فنی گنجانده شده است تا متقاضیان با آشنایی نسبی با مسائل فنی در حد خود از اطلاعات کافی بر خوردار باشند. لازم به ذکر است که مجموعه نمونه سوالات آزمون آیین نامه شامل سوال فنی است.


گرفتن گواهینامه رانندگی مراحل و استرس هایی رو دارد و شما هنر جویان باید با سپری کردن دو آزمون تئوری و عملی و قبولی در آن گواهینامه بگیرید.  

سخن پایانی

پس از دریافت گواهینامه رانندگی، با رعایت قوانین و اصول ایمنی ضمن حفظ حقوق دیگران به ترویج فرهنگ رانندگی اقدام کنید. گرفتن گواهینامه یکی شیرین ترین لحظات برای فرد است چرا نتیجه تلاش و مهارت خود را طی مدتی که آموزش دیده است را با قبولی به نمایش گذشته است. برای قبولی در آزمون کتبی پیشنهاد ما دانلود سوالات است تا در آزمون قبول شوید.